19 Nisan 2010 Pazartesi

"Kağıt Evler" Hakkında...

Atletizm pistine çıkan Usain Bolt’tan her olimpiyatta nasıl yeni bir rekor bekleniyosa, çok başarılı bir albümle çıkış yapmış olan bir şarkıcıdan da o albümden daha iyisini bekliyoruz...

Afili Yalnızlık albümünden sonra 4 yıllık bir süre geçince Emre Aydın’ın bu başarının altında ezildiğini düşünmüştüm ki; "Kağıt Evler" geldi. "Kağıt Evler", adının tam tersine taş gibi bir albüm! Cemali’nin efsane “Duymak İstiyorum” adlı şarkısının coverı hariç tüm şarkıların söz ve müzikleri yine Emre Aydın’a ait.

"Kağıt evler içinde
Ateş yakmak gibi ısınmak için
Sana gelmek böyle işte
Parçalanmak milyon kere"
(Kağıt Evler, Söz-Müzik: Emre Aydın, Parça No: 10)

Emre Aydın’ın ilk albümü "Afili Yalnızlık"ın teması, adı üstünde yalnızlıktı. Yalnız kalmak, yalnız olmak, yalnızlığı seçmek, "yalnız" kelimesi anlamını kaybedinceye kadar “yalnız” bir albümdü Afili Yalnızlık. Emre Aydın bir televizyon programında Kağıt Evler’in temasının“Unutmak” olduğunu söyledi. Bence “unutmak”tan ziyade bu albümün teması unutamamak hatta hatırlamak bile olabilir...

"İyiyim ben
Hem sen tanırsın beni
Ne yapsam ne söylesem
O geç kalmışlık hissi"
(Son Defa, Söz-Müzik: Emre Aydın, Parça No:9)

Bu albüm; melankolik, hüzünbaz, depresif, siz ne isim verirseniz öyle bir albüm, ama bir parça olsun mutluluk veya umut taşımadığına dair - sizi temin ederim. Hatta son 2 haftadır toplu taşıma araçlarında müzik dinlerken dünyası batmış gibi görünen insanlar gördüğümde “İşte bizden birisi daha, bir Emre Aydın dinleyicisi daha” diye iç geçiriyorum.


(Albümde eleştirebileceğim tek nokta; kapak. Emre Aydın sanki kendi benlikleriyle horon tepiyormuş gibi bir hava var kapakta... Altında yatan anlamı henüz çözemedim.)

Bir de küçük dedikodu yapalım, Emre Aydın’ın Mart 2010’da çıkan Falling Down adlı single’ında yer alan "Beni Unutma" adlı şarkının müziği, Haris Alexiou’nun Fevgo adlı şarkısının coverı. Hem Emre Aydın, hem de Gripin bu müziğe söz yazınca, üstelik iki isim de aynı yapımcıya bağlı olunca, Emre Aydın şarkıyı albümden çıkardı ve ortak yapımcı olan grgdn’la iş münasebetine son vermesi sebebiyle albüm bir süre ertelenedi. Gripin’ın henüz bugünkü kitlesinden uzak olduğu günlerde, “Ben sensiz İstanbul’a düşmanım” şarkısında Gripin’le düet yaparak bugünlere gelmesinde büyük rol oynayan Emre Aydın’a yaptıkları nankörlük olarak nitelendirilebilir herhalde. Şimdi gidip de nasıl mutlu-mesut şarkılar yazsın bu adam...

"Sen hiç görmedin
Su vermeye benzedik
Plastik çiçeklere
Hiç görmedin"
(Hoşçakal, Söz-Müzik : Emre Aydın, , Parça No:3)

“Son defa”, “Hoşçakal”, “Kimse olmadı senin gibi”, “Tam dört yıl olmuş dün”, “Alıştım susmaya” ve “Geniş zamanlar yok” benim favori şarkılarım, yani aslına bakarsanız albüm benim favori şarkılarımdan oluşuyor. “Ehh bu da böyle olsun canım...” denilmiş tek bir şarkı yok, belli ki Emre Aydın içine sininceye kadar beklemiş, benim de içime sindi:)

Emre Aydın, Kağıt Evler ve Afili Yalnızlık albümünden en güzel şarkılarını yani hepsini 24 Nisan’da Refresh The Venue’de söyleyecek.

Fatma Çınar
bugunbugece.com üyesi